Trwają roboty budowlane pod budowę Wisłokostrady w Rzeszowie.

11 lipca 2024 Drukuj


Wykonawca robót tj. konsorcjum firm – ANTEX II Sp. z o.o. i Wysowa Mosty Sp. z o.o. obecnie realizuje w Rzeszowie strategiczną dla układu drogowego miasta inwestycję tj. „Budowę DW Nr 878 od Al. Tadeusza Rejtana w Rzeszowie do ul. Generała Stanisława Maczka” tzw. Wisłokostradę.

Do chwili obecnej wykonano wyburzenie mostu Załęskiego, a w jego miejscu budowa nowej przeprawy przez rzekę Wisłok. Nowy most Załęski to obiekt trzyprzęsłowy o całkowitej długości 68,4m. Obiekt składał będzie się z dwóch niezależnych konstrukcji na których zaprojektowano po dwa pasy ruchu dla każdego kierunku wraz z ciągami pieszo-rowerowymi na każdej z nitek. Ustrój nośny przęseł zaprojektowano jako ciągły, podparty swobodnie na łożyskach na przyczółkach i połączony monolitycznie z podporami pośrednimi. Zastosowano konstrukcję zespoloną typu beton prefabrykowany – beton wykonywany „na mokro”. Przekrój pomostu jezdni lewej oraz jezdni prawej składa się z 12 belek prefabrykowanych w rozstawie poprzecznym 1,2 m. Zastosowane zostaną belki strunobetonowe prefabrykowane typu „T”.

Na dzień dzisiejszy zakończono prace związane z wykonaniem pali pod wszystkimi odporami oraz wykonano ławy fundamentowe podpór skrajnych (przyczółków). Zabetonowano ławy fundamentowe skrajnych podpór oraz zabetonowano przyczółek nitki prawej od str. Ul. Ciepłowniczej.

Równolegle na moście na rzece Młynówka zakończono prace związane betonowaniem ław fundamentowych oraz zakończono montaż zbrojenia korpusu podpór. Wykonano betonowanie korpusu przyczółków. Budowa nowego obiektu na rzece Młynówka pozwoli na poszerzenie ul. Dworaka do dwóch pasów ruchu dla każdego kierunku jazdy. Konstrukcję nośną obiektu stanowi jednoprzęsłowy, płytowy, zespolony ustrój nośny z prefabrykowanych belek strunobetonowych typu Kujan NG. W przekroju poprzecznym ustrój nośny składa się z dziewiętnastu belek prefabrykowanych. Na obiekcie zaprojektowano jezdnię o dwóch pasach ruchu oraz ciąg pieszo-rowerowy.

Kolejnym obiektem inżynierskim jaki zostanie wybudowanych w ramach realizacji przedsięwzięcia będzie estakada nad torami kolejowymi. Obiekt zaprojektowano z dwóch niezależnych konstrukcji o długości całkowitej  373,69 m (nitka lewa) oraz 270,74m (nitka prawa). Konstrukcję nośną obiektu stanowi wieloprzęsłowy, płytowo-belkowy ustrój ciągły z betonu sprężonego. W przekroju poprzecznym ustrój nośny składa się z dwóch belek nośnych w rozstawie osiowym wynoszącym 7,00 m. Belki w przekroju poprzecznym mają wysokość konstrukcyjną 2,60 m. Podobnie jak na moście Załęskim zaprojektowano po dwa pasy ruchu dla każdego kierunku wraz z ciągami pieszo-rowerowymi na każdej z nitek.

Obecnie na obiekcie prowadzone są pale stanowiące posadowienie pośrednie estakady oraz trwają prace związane z montażem zbrojenia podpór.

Dodatkowym obiektem inżynierskim jaki zostanie wybudowany w ramach przedmiotowej inwestycji jest mur oporowy w rejonie ul. Konfederatów Barskich w technologii kotwionej palisady z pali wierconych w osłonie rurowej. Palisada zostanie zwieńczona oczepem żelbetowym oraz zakotwiona za pomocą sprężanych kotew gruntowych.

Obecnie Wykonawca zakończył wykonywanie palisady, wykonano kotwy gruntowe oraz wykonywane są prace związane z zbrojeniem i betonowaniem oczepu.

W dalszym ciągu kontynuowane są prace związane z wzmocnieniem podłoża pod nasypy, budową nasypu od strony ul. Dworaka wraz z budową infrastruktury podziemnej.

Wartość inwestycji to 169,2 mln zł. w tym dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w kwocie  65,0 mln zł oraz z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w kwocie 30 mln zł.

Planowany termin zakończenia inwestycji do wiosna 2026 rok

Galeria

ue-signs



  • Utrudnienia drogowe
  • Planowanie trasy
  • Zgłoszenia mieszkańców
  • System parkingowy
?

Legenda

  • Zgłoszenia mieszkańców
  • Wyznacz trasę
  • Atrakcje turystyczne
ue-signs

Ankieta

Podziel się z nami swoimi wrażeniami na temat nowej strony!?