-
Jedną z największych inwestycji zakończonych końcem 2022 r. była „Rozbudowa układu komunikacyjnego ulic: Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Batorego, Styki w Rzeszowie”.
Inwestycja realizowana była na podstawie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Wykonawcą robót była Firma STRABAG Spółka z o.o. z siedzibą w Pruszkowie, ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków
Wartość inwestycji wyniosła: 53 784 227,50 zł, w tym dofinansowanie w kwocie 34 768 040 zł w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach projektu pn. „Rozbudowa systemu transportu publicznego w Rzeszowie”, oraz dofinansowanie z rezerwy subwencji ogólnej w kwocie 1 519 911,00 zł.
Łączna długość rozbudowanych ulic to – 2,3 km.
Projekt rozbudowy przedmiotowego układu komunikacyjnego wynikał z konieczności poprawy warunków technicznych i ruchowych w centrum miasta.
Inwestycja realizowana była w terenie zwartej zabudowy i służy w głównej mierze do przeprowadzenia ruchu drogowego między ulicą Piłsudskiego, a ul. Maczka, a także do obsługi przyległej zabudowy usługowo – handlowej oraz mieszkalnej.
Celami niniejszej inwestycji były:
- rozwój infrastruktury drogowej w celu poprawy dostępności komunikacyjnej dla społeczności lokalnych i przedsiębiorstw.
- realizacja potrzeb inwestorów w zakresie lepszej dostępności do infrastruktury drogowej,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, ze szczególnym uwzględnieniem pieszych w tym osób niepełnosprawnych, poprzez uspokojenie ruchu, separowanie ruchu pieszego od pojazdów mechanicznych.
Realizacja niniejszego projektu przyczyniła się do zwiększenia spójności, funkcjonalności i efektywności sieci drogowej w Rzeszowie, a tym samym wpłynie to korzystnie na rozwój oraz konkurencyjność naszego regionu.
Zakres rzeczowy inwestycji obejmował :
- Budowę 3-wlotowego ronda dwupasowego na skrzyżowaniu ulic Głowackiego, Fredry, Siemiradzkiego i nowoprojektowanej ulicy wraz z dodatkowym wylotem na południową jezdnię ul. Siemiradzkiego i wykonaniem ciągu pieszo- rowerowego wokół ronda;
- Rozbudowę ul. Głowackiego (budowa dwupasowego wlotu i dwupasowego wylotu z projektowanego ronda, wymiana nawierzchni, otwarcie zatoki autobusowej, wymiana nawierzchni na chodnikach i wyspie dzielącej);
- Rozbudowę ul. Fredry pomiędzy projektowanym rondem, a ul. Batorego (wykonanie dwupasowego wlotu i jednopasowego wylotu z projektowanego ronda wraz z wykonaniem obustronnego ciągu pieszo-rowerowego);
- Budowę nowego odcinka ulicy od projektowanego ronda do przejazdu pod przebudowywanym wiaduktem kolejowym, wraz z wykonaniem towarzyszących robót budowlanych, tj.:
- budowa wlotu ronda z obustronnym ciągiem pieszo-rowerowym na odcinku do wlotu ul. Siemiradzkiego;
- przebudowa skrzyżowania ul. Fredry z północną jezdnią ul. Siemiradzkiego wraz z chodnikiem i ciągiem pieszo-rowerowym;
- rozbudowa istniejącej ul. Fredry na odcinku od ul. Siemiradzkiego do ul. Śniadeckich; w tym budowa jednopasowego wlotu i jednopasowego wylotu z ronda, budowa prostopadłych miejsc postojowych, wykonanie obustronnych chodników;
- przebudowa skrzyżowania z ul. Śniadeckich wraz z obustronnymi chodnikami;
- budowa nowego połączenia między ul. Śniadeckich a ul. Orzeszkowej, wraz z budową obustronnych miejsc postojowych oraz obustronnych chodników;
- rozbudowa skrzyżowania z ul. Orzeszkowej polegająca na budowie dodatkowego wlotu (KDZ.7 od strony południowo-zachodniej), rozbudowie wlotów północnego (istn. ul. Orzeszkowej) i wschodniego (istn. ul. Styki) oraz przebudowie wlotu południowo-wschodniego (istn. ul. Orzeszkowej);
- rozbudowa ul. Orzeszkowej na odcinku od KDZ.7 do ul. Batorego (poszerzenie jezdni, przebudowa chodnika po stronie zachodniej, budowa ciągu pieszo- rowerowego po stronie wschodniej);
- budowa skrzyżowania KDZ.7 z ul. Żółkiewskiego i istniejącą ul. Styki, wraz z wykonaniem wyspy kryjącej, chodników i ciągu-pieszo rowerowego;
- Rozbudowę skrzyżowania z ul. Styki (poszerzenie jezdni, budowa chodnika po stronie południowej) oraz przebudowę skrzyżowania ul. Styki z ul. Kopczyńskiego;
- Roboty budowlane na ul. Żółkiewskiego:
- rozbudowa ul. Żółkiewskiego na odcinku od ul. Kochanowskiego do ul. Batorego;
- budowa nowego odcinka ul. Żółkiewskiego na odcinku od ul. Batorego do skrzyżowania z nowoprojektowaną ulicą (KDZ.7);
- poszerzenie/budowa jezdni o trzech pasach ruchu (dodatkowy pas środkowy);
- wykonanie ścieżki rowerowej i chodnika po stronie wschodniej;
- budowa chodnika po stronie zachodniej;
- budowa obustronnych murów oporowych w związku z obniżeniem niwelety ulicy pod projektowanym wiaduktem;
- przebudowa zatoki autobusowej po stronie zachodniej i likwidacja zatoki po stronie wschodniej (przesunięcie za skrzyżowanie z ul. Kochanowskiego);
- Przebudowę ul. Batorego na odcinku od skrzyżowania z ul. Orzeszkowej do ul. Żółkiewskiego (wymiana nawierzchni, odtworzenie chodników, zamknięcie wlotu do ul. Żółkiewskiego wraz z wykonaniem placu do zawracania, powiązanie ul. Batorego z ul. Żółkiewskiego za pomocą schodów);
- Przebudowę skrzyżowania z ul. Kochanowskiego (zamknięcie wlotu na odcinek ul. Kochanowskiego po stronie wschodniej, przebudowa wlotu ul. Kochanowskiego po stronie zachodniej, budowa lewoskrętu z ul. Żółkiewskiego w ul, Kochanowskiego, wykonanie dodatkowego wlotu na drogę serwisową po stronie wschodniej, budowa przejścia dla pieszych z wyspą azylu kryjącą lewoskręt);
- Wykonanie drogi serwisowej po wschodniej stronie ul. Żółkiewskiego, obsługującej wschodni odcinek ul. Kochanowskiego oraz ulice: Chocimską, Klonowicza i Karpińskiego;
- Rozbudowę ul. Siemieńskiego na odcinku od ul. Kochanowskiego do ul. Maczka, w tym:
- poszerzenie jezdni do trzech pasów mchu (dodatkowy pas środkowy);
- budowa ciągu pieszo-rowerowego po stronie wschodniej;
- rozbudowa chodnika po stronie zachodniej;
- wykonanie zatoki autobusowej po stronie wschodniej, za skrzyżowaniem z ul. Kochanowskiego;
- budowa zatoki autobusowej po stronie zachodniej przed obiektem na potoku Przyrwa;
- rozbudowa skrzyżowania z ul. Kosynierów (pas do lewoskrętu z ul. Żółkiewskiego, przejście dla pieszych z wyspą azylu kryjącą lewoskręt);
- Wzmocnienie istniejących nawierzchni;
- Przebudowę mostu na potoku Przyrwa w ciągu ul. Siemieńskiego;
- Budowę/przebudowę zjazdów zapewniających dostęp do terenów przyległych;
- Budowę/przebudowę odwodnienia drogi wraz z rozwiązaniem odprowadzenia wód opadowo-roztopowych z korpusu drogi i terenu przyległego;
- Budowę przepompowni wód opadowo-roztopowych oraz gruntowych w rejonie obniżenia niwelety pod linią kolejową relacji Kraków – Medyka – Granica Państwa;
- Budowę/przebudowę oświetlenia;
- Przebudowę, budowę i zabezpieczenie kolidującej infrastruktury technicznej;
- Budowę akomodacyjnej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego oraz przebudowę sygnalizacji świetlnej na wlocie ul. Siemieńskiego do ul. Maczka;
- Wykonanie oznakowania pionowego i poziomego wraz z urządzeniami bezpieczeństwa ruchu;
- Budowę kanału technologicznego ;
- Wycinkę istniejącej zieleni w niezbędnym zakresie oraz nowe nasadzenia;
- Wyburzenia budynków kolidujących z przedmiotową inwestycją,
- Rozbiórki elementów dróg i ulic, sieci uzbrojenia terenu, elementów małej architektury, ogrodzeń i innych elementów kolidujących z przedmiotową inwestycją.
-
Ulica BATOREGO Stefana