Rozbudowa układu komunikacyjnego ulic: Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Batorego, Styki

  • Jedną z największych inwestycji zakończonych końcem 2022 r. była „Rozbudowa układu komunikacyjnego ulic: Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Batorego, Styki w Rzeszowie”.

    Inwestycja realizowana była na podstawie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

    Wykonawcą robót była Firma STRABAG Spółka z o.o. z siedzibą w Pruszkowie, ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków

    Wartość inwestycji wyniosła: 53 784 227,50 zł, w tym dofinansowanie w kwocie  34 768 040 zł  w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach projektu pn. „Rozbudowa systemu transportu publicznego w Rzeszowie”, oraz dofinansowanie z rezerwy subwencji ogólnej w kwocie 1 519 911,00 zł.

    Łączna długość rozbudowanych ulic to – 2,3 km.

    Projekt rozbudowy przedmiotowego układu komunikacyjnego wynikał  z konieczności poprawy warunków technicznych i ruchowych w centrum miasta.

    Inwestycja realizowana była w terenie zwartej zabudowy i służy w głównej mierze do przeprowadzenia ruchu drogowego między ulicą Piłsudskiego, a ul. Maczka, a także do obsługi przyległej zabudowy usługowo – handlowej oraz mieszkalnej.

    Celami niniejszej inwestycji były:

    • rozwój infrastruktury drogowej w celu poprawy dostępności komunikacyjnej dla społeczności lokalnych  i przedsiębiorstw. 
    • realizacja potrzeb inwestorów w zakresie lepszej dostępności do infrastruktury drogowej,
    • poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, ze szczególnym uwzględnieniem pieszych w tym osób niepełnosprawnych, poprzez uspokojenie ruchu, separowanie ruchu pieszego od pojazdów mechanicznych. 

    Realizacja niniejszego projektu przyczyniła się do zwiększenia spójności, funkcjonalności i efektywności sieci drogowej w Rzeszowie, a tym samym wpłynie to korzystnie na rozwój oraz konkurencyjność naszego regionu.

    Zakres rzeczowy inwestycji obejmował :

    1. Budowę 3-wlotowego ronda dwupasowego na skrzyżowaniu ulic Głowackiego, Fredry, Siemiradzkiego i nowoprojektowanej ulicy wraz z dodatkowym wylotem na południową jezdnię ul. Siemiradzkiego i wykonaniem ciągu pieszo- rowerowego wokół ronda;
    2. Rozbudowę ul. Głowackiego (budowa dwupasowego wlotu i dwupasowego wylotu z projektowanego ronda, wymiana nawierzchni, otwarcie zatoki autobusowej, wymiana nawierzchni na chodnikach i wyspie dzielącej);
    3. Rozbudowę ul. Fredry pomiędzy projektowanym rondem, a ul. Batorego (wykonanie dwupasowego wlotu i jednopasowego wylotu z projektowanego ronda wraz z wykonaniem obustronnego ciągu pieszo-rowerowego);
    4. Budowę nowego odcinka ulicy od projektowanego ronda do przejazdu pod przebudowywanym wiaduktem kolejowym, wraz z wykonaniem towarzyszących robót budowlanych, tj.:
    5. budowa wlotu ronda z obustronnym ciągiem pieszo-rowerowym na odcinku do wlotu ul. Siemiradzkiego;
    6. przebudowa skrzyżowania ul. Fredry z północną jezdnią ul. Siemiradzkiego wraz z chodnikiem i ciągiem pieszo-rowerowym;
    7. rozbudowa istniejącej ul. Fredry na odcinku od ul. Siemiradzkiego do ul.  Śniadeckich; w tym budowa jednopasowego wlotu i jednopasowego wylotu z ronda, budowa prostopadłych miejsc postojowych, wykonanie obustronnych chodników;
    8. przebudowa skrzyżowania z ul. Śniadeckich wraz z obustronnymi chodnikami;
    9. budowa nowego połączenia między ul. Śniadeckich a ul. Orzeszkowej, wraz z budową      obustronnych  miejsc      postojowych oraz obustronnych chodników;
    10. rozbudowa skrzyżowania z ul. Orzeszkowej polegająca na budowie dodatkowego wlotu (KDZ.7 od strony południowo-zachodniej), rozbudowie wlotów północnego (istn. ul. Orzeszkowej) i wschodniego (istn. ul. Styki) oraz przebudowie wlotu południowo-wschodniego (istn. ul. Orzeszkowej);
    11. rozbudowa ul. Orzeszkowej na odcinku od KDZ.7 do ul. Batorego (poszerzenie jezdni, przebudowa chodnika po stronie zachodniej, budowa ciągu pieszo- rowerowego po stronie wschodniej);
    12. budowa skrzyżowania KDZ.7 z ul. Żółkiewskiego i istniejącą ul. Styki, wraz z wykonaniem wyspy kryjącej, chodników i ciągu-pieszo rowerowego;
    13. Rozbudowę skrzyżowania z ul. Styki (poszerzenie jezdni, budowa chodnika po stronie południowej) oraz przebudowę skrzyżowania ul. Styki z ul. Kopczyńskiego;
    14. Roboty budowlane na ul. Żółkiewskiego:
    15. rozbudowa ul. Żółkiewskiego na odcinku od ul. Kochanowskiego do ul. Batorego;
    16. budowa nowego odcinka ul. Żółkiewskiego na odcinku od ul. Batorego do skrzyżowania z nowoprojektowaną ulicą (KDZ.7);
    17. poszerzenie/budowa jezdni o trzech pasach ruchu (dodatkowy pas środkowy);
    18. wykonanie ścieżki rowerowej i chodnika po stronie wschodniej;
    19. budowa chodnika po stronie zachodniej;
    20. budowa obustronnych murów oporowych w związku z obniżeniem niwelety ulicy pod projektowanym wiaduktem;
    21. przebudowa zatoki autobusowej po stronie zachodniej i likwidacja zatoki po stronie wschodniej (przesunięcie za skrzyżowanie z ul. Kochanowskiego);
    22. Przebudowę ul. Batorego na odcinku od skrzyżowania z ul. Orzeszkowej do ul. Żółkiewskiego (wymiana nawierzchni, odtworzenie chodników, zamknięcie wlotu do ul. Żółkiewskiego wraz z wykonaniem placu do zawracania, powiązanie ul. Batorego z ul. Żółkiewskiego za pomocą schodów);
    23. Przebudowę skrzyżowania z ul. Kochanowskiego (zamknięcie wlotu na odcinek ul. Kochanowskiego po stronie wschodniej, przebudowa wlotu ul. Kochanowskiego po stronie zachodniej, budowa lewoskrętu z ul. Żółkiewskiego w ul, Kochanowskiego, wykonanie dodatkowego wlotu na drogę serwisową po stronie wschodniej, budowa przejścia dla pieszych z wyspą azylu kryjącą lewoskręt);
    24. Wykonanie drogi serwisowej po wschodniej stronie ul. Żółkiewskiego, obsługującej wschodni odcinek ul. Kochanowskiego oraz ulice: Chocimską, Klonowicza i Karpińskiego;
    25. Rozbudowę ul. Siemieńskiego na odcinku od ul. Kochanowskiego do ul. Maczka, w tym:
    26. poszerzenie jezdni do trzech pasów mchu (dodatkowy pas środkowy);
    27. budowa ciągu pieszo-rowerowego po stronie wschodniej;
    28. rozbudowa chodnika po stronie zachodniej;
    29. wykonanie zatoki autobusowej po stronie wschodniej, za skrzyżowaniem z ul. Kochanowskiego;
    30. budowa zatoki autobusowej po stronie zachodniej przed obiektem na potoku Przyrwa;
    31. rozbudowa skrzyżowania z ul. Kosynierów (pas do lewoskrętu z ul. Żółkiewskiego, przejście dla pieszych z wyspą azylu kryjącą lewoskręt);
    32. Wzmocnienie istniejących nawierzchni;
    33. Przebudowę mostu na potoku Przyrwa w ciągu ul. Siemieńskiego;
    34. Budowę/przebudowę zjazdów zapewniających dostęp do terenów przyległych;
    35. Budowę/przebudowę odwodnienia drogi wraz z rozwiązaniem odprowadzenia wód opadowo-roztopowych z korpusu drogi i terenu przyległego;
    36. Budowę przepompowni wód opadowo-roztopowych oraz gruntowych w rejonie obniżenia niwelety pod linią kolejową relacji Kraków – Medyka – Granica Państwa;
    37. Budowę/przebudowę oświetlenia;
    38. Przebudowę, budowę i zabezpieczenie kolidującej infrastruktury technicznej;
    39. Budowę akomodacyjnej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego oraz przebudowę sygnalizacji świetlnej na wlocie ul. Siemieńskiego do ul. Maczka; 
    40. Wykonanie oznakowania pionowego i poziomego wraz z urządzeniami bezpieczeństwa ruchu;
    41. Budowę kanału technologicznego ;
    42. Wycinkę istniejącej zieleni w niezbędnym zakresie oraz nowe nasadzenia;
    43. Wyburzenia budynków kolidujących z przedmiotową inwestycją,
    44. Rozbiórki elementów dróg i ulic, sieci uzbrojenia terenu, elementów małej architektury, ogrodzeń i innych elementów kolidujących z przedmiotową inwestycją.
  • Ulica BATOREGO Stefana

ue-signs



  • Utrudnienia drogowe
  • Planowanie trasy
  • Zgłoszenia mieszkańców
  • System parkingowy
?

Legenda

  • Zgłoszenia mieszkańców
  • Wyznacz trasę
  • Atrakcje turystyczne
ue-signs

Ankieta

Podziel się z nami swoimi wrażeniami na temat nowej strony!?