Początek odcinka drogi planowanej do rozbudowy zaczyna się na granicy gminy Trzebownisko obręb Zaczernie oraz miasta Rzeszów obręb 0226. Koniec przedsięwzięcia znajduje się na terenie miasta Rzeszów obręby 0216 i 0213 w rejonie skrzyżowania ul. Warszawskiej z ul. Miłocińską. Ulica Warszawska w stanie istniejącym jest drogą powiatową, która na przedmiotowym odcinku przechodzi z drogi jednojezdniowej w drogę dwujezdniową. Długość rozbudowywanego odcinka wynosi 939,36 m. Na odcinku rozbudowy drogi, do ul. Warszawskiej włączają się następujące drogi publiczne:
- DG 108430R ul. Łowiecka (km 0+257.79 strona lewa)
- DP 1333R ul. Myśliwska (km 0+438.67 strona prawa)
- DG 108429R ul. Bażantowa (km 0+660.63 strona lewa)
Połączenie przedmiotowej drogi powiatowej z drogami publicznymi innej kategorii realizowane jest poprzez skrzyżowania jednopoziomowe skanalizowane, oraz poprzez skrzyżowanie skanalizowane z akomodacyjną sygnalizacją świetlną (ul. Warszawska z ul. Myśliwską). Obsługa terenów przyległych realizowana jest poprzez zjazdy publiczne, zjazdy indywidualne, oraz rozbudowywaną dodatkową jezdnię.
Obsługa ruchu pojazdów i pieszych zapewniona została poprzez pasy ruchu, chodniki, ścieżkę rowerową i ścieżki pieszo-rowerowe, dostosowane do warunków technicznych.
Podstawowa projektowana szerokość każdej z dwóch jezdni wynosi 7,0m.
Połączenie przedmiotowej drogi powiatowej z drogami gminnymi zaprojektowano poprzez skrzyżowania jednopoziomowe skanalizowane (z ul. Łowiecką i ul. Bażantową). W rejonie skrzyżowania ul. Warszawskiej z ul. Myśliwską zlokalizowany jest przejazd kolejowo-drogowy z linią kolejowa nr 71 Ocice – Rzeszów Główny (km 62+354 linii kolejowej). Z uwagi na bliskość przejazdu kolejowo-drogowego, skrzyżowanie ul. Warszawskiej z drogą powiatową – ul. Myśliwską zaprojektowano jako jednopoziomowe skanalizowane z akomodacyjną sygnalizacją świetlną skoordynowaną z przejazdem kolejowo-drogowym .
W ramach niniejszej inwestycji, poza obszarem rozbudowy ul. Warszawskiej, projektuje się prawostronny chodnik zlokalizowany wzdłuż terenu kolejowego, usytuowany za pasem zieleni – szerokość chodnika 1.5m, w km 1+435.90 (koniec zatoki autobusowej) do km 1+891.97 (do ul. Miłocińskiej).
W ramach rozbudowy projektuje się przystanki i zatoki autobusowe umożliwiające obsługę i rozwój transportu zbiorowego.
Inwestycja stanowić będzie dowiązanie do inwestycji związanej z rozbudową łącznika autostrady A4 na terenie powiatu rzeszowskiego, realizowanej odrębnym opracowaniem w ramach zadania „Rozbudowa Łącznika autostrady A4 na odcinku od granic m. Rzeszowa do węzła „Rzeszów-Północ” Etap I”
Rozbudowa ww. drogi w znaczącym stopniu przyczyni się do:
- zwiększenia bezpieczeństwa oraz poziomu swobody ruchu użytkownikom drogi, poprzez zmianę przekroju ul. Warszawskiej z jednojezdniowego na przekrój dwujezdniowy,
- usprawnienia komunikacji poprzez wymianę nawierzchni jezdni,
- usprawnienia komunikacji poprzez rozbudowę skrzyżowań i dróg podporządkowanych do ul. Warszawskiej,
- poprawy bezpieczeństwa ruchu na drodze poprzez budowę chodników, zatok autobusowych, wymianę nawierzchni jezdni,
- usprawnienia odprowadzenia wód opadowych z elementów infrastruktury drogowej oraz z terenu przyległego,
- rozwoju gospodarczego terenów przyległych.
Inwestor planuje do końca sierpnia 2021 złożyć wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu realizacji inwestycji drogowej. Termin wydania przedmiotowej decyzji do 90 dni licząc od daty złożenia wniosku.